Adres: Sienkiewicza 79, 28-425 Z³ota
Kontakt: tel. 41 356 16 01, fax. 41 356 16 48
E-mail: , Strona www:
Numer ID: 229
Data publikacji: 2018-03-20 12:57:18
- Odpowiedzi na pytania [Zobacz]
Informacja o otwarciu ofert
Odpowiedzi na pytanie [Zobacz]
Og³oszenie nr 533836-N-2018 z dnia 2018-03-20 r.
Gmina Z³ota: „Budowa mikroinstalacji
fotowoltaicznych w Gminie Z³ota – Etap II”.
OG£OSZENIE O ZAMÓWIENIU - Roboty budowlane
Zamieszczanie og³oszenia: Zamieszczanie obowi±zkowe
Og³oszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu wspó³finansowanego ze ¶rodków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mog± ubiegaæ siê wy³±cznie zak³ady pracy chronionej oraz wykonawcy, których dzia³alno¶æ, lub dzia³alno¶æ ich wyodrêbnionych organizacyjnie jednostek, które bêd± realizowa³y zamówienie, obejmuje spo³eczn± i zawodow± integracjê osób bêd±cych cz³onkami grup spo³ecznie marginalizowanych
Nie
Nale¿y podaæ minimalny procentowy wska¼nik zatrudnienia osób nale¿±cych do
jednej lub wiêcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy ni¿ 30%, osób zatrudnionych przez zak³ady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJ¡CY
Postêpowanie przeprowadza centralny zamawiaj±cy
Nie
Postêpowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli przeprowadzenie postêpowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiaj±cy powierzy³/powierzyli
prowadzenie postêpowania:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiaj±cych
Nie
Je¿eli tak, nale¿y wymieniæ zamawiaj±cych, którzy wspólnie przeprowadzaj±
postêpowanie oraz podaæ adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postêpowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiaj±cymi z innych pañstw
cz³onkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postêpowania wspólnie z zamawiaj±cymi z innych
pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej – maj±ce zastosowanie krajowe prawo
zamówieñ publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Z³ota, krajowy numer
identyfikacyjny 29101087200000, ul. ul.
Sienkiewicza 79 , 28425 Z³ota,
woj. ¶wiêtokrzyskie, pañstwoPolska, tel. 413 561 633,
e-mail ug@gminazlota.pl, faks 413 561 648.
Adres strony internetowej (URL): www.gminazlota.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym mo¿na uzyskaæ dostêp do narzêdzi i
urz±dzeñ lub formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ¡CEGO: Administracja samorz±dowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (je¿eli dotyczy):
Podzia³ obowi±zków miêdzy zamawiaj±cymi w przypadku wspólnego
przeprowadzania postêpowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania
postêpowania z zamawiaj±cymi z innych pañstw cz³onkowskich Unii Europejskiej
(który z zamawiaj±cych jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postêpowania, czy
i w jakim zakresie za przeprowadzenie postêpowania odpowiadaj± pozostali
zamawiaj±cy, czy zamówienie bêdzie udzielane przez ka¿dego z zamawiaj±cych
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz
pozosta³ych zamawiaj±cych):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pe³ny i bezpo¶redni dostêp do dokumentów z postêpowania
mo¿na uzyskaæ pod adresem (URL)
Tak
www.gminazlota.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona bêdzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Tak
www.gminazlota.pl
Dostêp do dokumentów z postêpowania jest ograniczony - wiêcej informacji
mo¿na uzyskaæ pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu nale¿y
przesy³aæ:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w
postêpowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przes³anie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w
postêpowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
pisemnie
Adres:
Urz±d Gminy Z³ota ul. Sienkiewicza 79, 28-425 Z³ota
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzêdzi i urz±dzeñ lub
formatów plików, które nie s± ogólnie dostêpne
Nie
Nieograniczony, pe³ny, bezpo¶redni i bezp³atny dostêp do tych narzêdzi mo¿na
uzyskaæ pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj±cego: „Budowa
mikroinstalacji fotowoltaicznych w Gminie Z³ota – Etap II”.
Numer referencyjny: GPI.III.2710.3.18
Przed wszczêciem postêpowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
II.3) Informacja o mo¿liwo¶ci sk³adania ofert czê¶ciowych
Zamówienie podzielone jest na czê¶ci:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu mo¿na sk³adaæ w
odniesieniu do:
Zamawiaj±cy zastrzega sobie prawo do udzielenia ³±cznie nastêpuj±cych
czê¶ci lub grup czê¶ci:
Maksymalna liczba czê¶ci zamówienia, na które mo¿e zostaæ udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielko¶æ, zakres,
rodzaj i ilo¶æ dostaw, us³ug lub robót budowlanych lub okre¶lenie
zapotrzebowania i wymagañ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego
- okre¶lenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, us³ugê lub roboty
budowlane: „Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznych w Gminie Z³ota –
Etap II”. 2.1.1.Zakres tego zadania obejmuje roboty budowlane zwi±zane z
dostaw± i monta¿em 88 szt. mikroinstalacji - autonomicznych zestawów
fotowoltaicznych z mo¿liwo¶ci± oddawania nadwy¿ki wyprodukowanej energii
elektrycznej do sieci o ³±cznej mocy 365,40 kW. 2.1.2. W zakres robót wchodzi
m.in.: I. Opracowanie dokumentacji projektowej – projekt wykonawczy
mikroinstalacji fotowoltaicznych obejmuj±cy: • inwentaryzacjê budynków (w tym
dokonanie oceny stanu technicznego budynków pod k±tem ich wytrzyma³o¶ci na
obci±¿enie) i terenów przeznaczonych do monta¿u mikro-instalacji,
przeprowadzenie analizy najefektywniejszej lokalizacji mikroinstalacji; •
sprawdzenie za³o¿eñ techniczno-technologicznych; • uzyskanie warunków
technicznych lub uzgodnieñ od gestorów istniej±cego uzbrojenia
infrastrukturalnego w przypadku gdy wyst±pi taka konieczno¶æ; • przedstawienie
i uzgodnienie z Zamawiaj±cym oraz z u¿ytkownikiem (w³a¶cicielem nieruchomo¶ci)
warunków wyj¶ciowych do projektowania, które bêd± podstaw± dalszych prac
projektowych obejmuj±ce m.in. rozwi±zania projektowe wraz z dokumentami
potwierdzaj±cymi jako¶æ i parametry techniczne przyjêtych do u¿ycia urz±dzeñ i
materia³ów; opracowanie indywidualnych, dopasowanych do potrzeb u¿ytkowników
(w³a¶cicieli nieruchomo¶ci) dokumentacji projektowych w jêzyku polskim,
odrêbnych dla ka¿dej mikroinstalacji i ich uzgodnienie z u¿ytkownikiem
(w³a¶cicielem nieruchomo¶ci), inspektorem nadzoru oraz zaakceptowanie przez
Zamawiaj±cego; • uzyskanie w oparciu o zaakceptowan± przez Zamawiaj±cego
dokumentacje projektowe decyzji administracyjnych wynikaj±cych z przepisów
prawa oraz innych dokumentów wymaganych zgodnie z obowi±zuj±cymi przepisami w
tym: opinii, uzgodnieñ rzeczoznawców, gestorów sieci i jednostek administracji,
materia³ów geodezyjnych (o ile bêd± potrzebne) oraz dodatkowych analiz i
opracowañ pomocniczych w nie zbêdnym zakresie. II. Roboty budowlane. W zakres
prac budowlanych wchodzi wykonanie kompletnych mikroinstalacji zgodnie z
opracowan± dokumentacj± projektow±, po uzyskaniu uzgodnieñ i zatwierdzeñ,
wymaganych pozwoleñ oraz dostosowanie istniej±cych instalacji do prawid³owego
wspó³dzia³ania z wykonan± instalacj± z uwzglêdnieniem niezbêdnych prac
towarzysz±cych, w tym w szczególno¶ci: • przejêcie przez Wykonawcê od
Zamawiaj±cego i U¿ytkownika (w³a¶ciciela nieruchomo¶ci) placów budowy i
przygotowanie miejsca pod monta¿ mikroinstalacji, • ustalenie przebiegu trasy
przewodów od miejsca monta¿u mikroinstalacji do wpiêcia w istniej±ce
instalacje; • monta¿ mikroinstalacji; • wykonanie po³±czenia z instalacj±
elektroenergetyczn± obiektu; • wykonanie odpowiednich zabezpieczeñ
przeciwprzepiêciowych i instalacji odgromowej, je¶li jest wymagana lub
przystosowanie istniej±cej instalacji odgromowej do mikroinstalacji, •
wykonanie przej¶æ w przegrodach wewnêtrznych i zewnêtrznych budynków; •
wykonanie i zasypywanie ewentualnych wykopów pod przewody; • zabezpieczenie
miejsc przebiæ i przej¶æ przewodów elektrycznych; • wykonanie pozosta³ych
niezbêdnych prac zwi±zanych z uk³adaniem przewodów, urz±dzeñ, • przeprowadzenie
wymaganych prób i badañ, dokonanie próbnego rozruchu przed odbiorem robót,; •
uzyskanie i przygotowanie niezbêdnych dokumentów (protoko³ów prób i badañ, kart
gwarancyjnych, ksi±¿ek serwisowych, instrukcji obs³ugi i u¿ytkowania w jêzyku
polskim) zwi±zanych z przekazaniem do u¿ytkowania wybudowanych instalacji na
poszczególnych nieruchomo¶ciach; • opracowanie odrêbnie dla ka¿dej
mikroinstalacji operatu odbiorowego z wykonanej mikroinstalacji (w 2 egz.)
zawieraj±cego: dokumentacjê powykonawcz± (je¿eli zajd± istotne zmiany podczas
prowadzenia robót), komplet kart gwarancyjnych, badañ, atestów, prób,
inwentaryzacjê geodezyjn± powykonawcz± przyjêt± do pañstwowego zasobu
geodezyjnego (w 3 egz.), w przypadku konieczno¶ci jej wykonania; • opracowanie
odrêbnie dla ka¿dej mikroinstalacji szczegó³owej instrukcji obs³ugi
mikroinstalacji (zawieraj±cej m.in. zalecenia bie¿±cej konserwacji); •
przygotowanie zg³oszeñ wraz z wymagan± dokumentacj± przy³±czenia
mikroinstalacji do sieci elektroenergetycznej - w imieniu u¿ytkownika
(w³a¶ciciela nieruchomo¶ci) na podstawie udzielonego pe³nomocnictwa, oraz
z³o¿enie tych dokumentów u operatora sieci (OSD) w terminie do 7 dni od dnia
wykonania instalacji • przeprowadzenie szkolenia u¿ytkowników instalacji w
zakresie eksploatacji i obs³ugi wykonanych mikroinstalacji oraz sporz±dzenie
protoko³u obejmuj±cego zakres szkolenia oraz uzyskanie o¶wiadczeñ od u¿ytkowników
o dokonanym szkoleniu; • wykonanie przegl±dów gwarancyjnych oraz bezp³atnych
us³ug serwisowych w okresie obowi±zywania gwarancji.
II.5) G³ówny kod CPV: 09332000-5
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
09331200-0 |
71200000-0 |
71300000-1 |
71323100-9 |
45311200-2 |
45315300-1 |
45311000-0 |
II.6) Ca³kowita warto¶æ zamówienia (je¿eli zamawiaj±cy podaje
informacje o warto¶ci zamówienia):
Warto¶æ bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
ca³kowita maksymalna warto¶æ w ca³ym okresie obowi±zywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje siê udzielenie zamówieñ, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Okre¶lenie przedmiotu, wielko¶ci lub zakresu oraz warunków na jakich zostan±
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp: Roboty o to¿samym charakterze do 5 % warto¶ci
zamówienia podstawowego
II.8) Okres, w którym realizowane bêdzie zamówienie lub okres, na który
zosta³a zawarta umowa ramowa lub okres, na który zosta³ ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesi±cach: lub dniach:
lub
data rozpoczêcia: lub zakoñczenia:
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia okre¶lonej dzia³alno¶ci
zawodowej, o ile wynika to z odrêbnych przepisów
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy nie stawia warunku w ww. zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Okre¶lenie warunków: a) jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w
zakresie prowadzonej dzia³alno¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê
gwarancyjn± nie mniejsz± ni¿ 1 000 000,00 z³otych. b) posiada ¶rodki finansowe
lub zdolno¶æ kredytow± na kwotê w wysoko¶ci minimum 1 000 000,00z³ Informacje
dodatkowe
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolno¶æ techniczna lub zawodowa
Okre¶lenie warunków: Zamawiaj±cy uzna ww. warunek za spe³niony je¿eli
wykonawca wyka¿e ¿e: a) zrealizowa³ w okresie ostatnich 5 lat przed up³ywem
terminu sk³adania ofert, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy -
w tym okresie co najmniej dwie roboty polegaj±ce na budowie instalacji
fotowoltaicznych o warto¶ci nie mniejszej ni¿ 1 500 000 z³otych brutto ka¿da z
nich. b) dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, odpowiedzialnymi
za kierowanie robotami budowlanymi - co najmniej 1 (jedn±) osob± posiadaj±c±
uprawnienia budowlane do pe³nienia samodziel¬nych funkcji w budownictwie w
specjalno¶ci konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeñ zgodnie z art. 12, art.
12a ust 1 oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz.
U. z 2016r. poz. 290) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które
zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub
odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru
Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz
innych przepisów ustawy prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2008r. nr 63, poz. 394) - co najmniej 1 (jedn±) osob± posiadaj±c±
uprawnienia budowlane do pe³nienia samodziel¬nych funkcji w budownictwie w
specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz±dzeñ
elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ zgodnie z art. 12, art.
12a ust. 1 oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane
(Dz. U. z 2016r. poz. 290) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane,
które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub
odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru
Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz
innych przepisów ustawy prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2008r. nr 63, poz. 394) - co najmniej 1 (jedn±) osob± posiadaj±c±
uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeñ w specjalno¶ci
konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z art. 12, art. 12a ust 1 oraz art. 14 ust. 1
ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016r. poz. 290) lub
odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane, które zosta³y wydane na podstawie
wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane
obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji
Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy prawo
budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008r. nr 63, poz. 394) -
co najmniej 1 (jedn±) osob± posiadaj±c± uprawnienia budowlane do projektowania
bez ograniczeñ w specjalno¶ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i
urz±dzeñ elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeñ zgodnie z art.
12, art. 12a ust 1 oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane
(Dz. U. z 2016r. poz. 290) lub odpowiadaj±ce im wa¿ne uprawnienia budowlane,
które zosta³y wydane na podstawie wcze¶niej obowi±zuj±cych przepisów lub
odpowiadaj±ce im uprawnienia wydane obywatelom pañstw Europejskiego Obszaru
Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrze¿eniem art. 12a oraz
innych przepisów ustawy prawo budowlane oraz ustawy o zasadach uznawania
kwalifikacji zawodowych nabytych w pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej
(Dz. U. z 2008r. nr 63, poz. 394) - co najmniej 1 osob± posiadaj±c± certyfikat
UDT potwierdzaj±cy posiadanie kwalifikacji do instalowania odnawialnych ¼róde³
energii w zakresie systemów fotowoltaicznych, UWAGA Zamawiaj±cy nie dopuszcza
³±cznie funkcji przez poszczególne osoby wskazane powy¿ej Zamawiaj±cy wymaga od
wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udzia³u w
postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych czynno¶ci przy realizacji
zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach zawodowych lub do¶wiadczeniu tych
osób:
Zamawiaj±cy wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu imion i nazwisk osób wykonuj±cych
czynno¶ci przy realizacji zamówienia wraz z informacj± o kwalifikacjach
zawodowych lub do¶wiadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia okre¶lone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiaj±cy przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiaj±cy przewiduje nastêpuj±ce
fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w
art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia okre¶lona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ O¦WIADCZEÑ SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W CELU WSTÊPNEGO POTWIERDZENIA, ¯E NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPE£NIA WARUNKI UDZIA£U W POSTÊPOWANIU ORAZ SPE£NIA KRYTERIA SELEKCJI
O¶wiadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spe³nianiu warunków udzia³u w
postêpowaniu
Tak
O¶wiadczenie o spe³nianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW , SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
a) za¶wiadczenia w³a¶ciwego naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem podatków, wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem podatkowym w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; b) za¶wiadczenia w³a¶ciwej terenowej jednostki organizacyjnej Zak³adu Ubezpieczeñ Spo³ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo³ecznego albo innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca nie zalega z op³acaniem sk³adek na ubezpieczenia spo³eczne lub zdrowotne wystawionego nie wcze¶niej ni¿ 3 miesi±ce przed up³ywem terminu sk³adania ofert, lub innego dokumentu potwierdzaj±cego, ¿e wykonawca zawar³ porozumienie z w³a¶ciwym organem w sprawie sp³at tych nale¿no¶ci wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególno¶ci uzyska³ przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz³o¿enie na raty zaleg³ych p³atno¶ci lub wstrzymanie w ca³o¶ci wykonania decyzji w³a¶ciwego organu; c) odpisu z w³a¶ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia³alno¶ci gospodarczej, je¿eli odrêbne przepisy wymagaj± wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; d) dokumentów dotycz±cych podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spe³nienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powo³uje siê na jego zasoby, warunków udzia³u w postêpowaniu - je¿eli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego o których mowa w pkt. 5.3.2. lit a-c.
III.5) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPE£NIANIA WARUNKÓW UDZIA£U W POSTÊPOWANIU:
d) wykazu robót budowlanych wykonanych nie wcze¶niej ni¿ w okresie ostatnich 5
lat przed up³ywem terminu sk³ada¬nia ofert albo wniosków o dopuszczenie do
udzia³u w postêpowaniu, a je¿eli okres prowadzenia dzia³alno¶ci jest krótszy –
w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, warto¶ci, daty, miejsca wykonania i
podmiotów, na rzecz któ¬rych roboty te zosta³y wykonane, z za³±czeniem dowodów
okre¶laj±cych czy te roboty budowlane zosta³y wykonane nale¿ycie, w
szczególno¶ci informacji o tym czy roboty zosta³y wykonane zgodnie przepisami
prawa budowlanego i prawid³owo ukoñczone, przy czym dowodami, o których mowa,
s± referencje b±d¼ inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego
roboty budowlane by³y wykonywane, a je¿eli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskaæ tych dokumentów -
inne dokumenty (zgodnie ze wzorem stanowi±cym za³±cznik Nr 5 do SIWZ) e) wykazu
osób, skierowanych przez wykonawcê do realizacji zamówienia publicznego, w
szczególno¶ci odpowie¬dzialnych za ¶wiadczenie us³ug, kontrolê jako¶ci lub
kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na te¬mat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnieñ, do¶wiadczenia i wykszta³cenia niezbêdnych do wykonania
zamówie¬nia publicznego, a tak¿e zakresu wykonywanych przez nie czynno¶ci oraz
informacj± o podstawie do dysponowania tymi osobami. (zgodnie ze wzorem
stanowi±cym za³±cznik Nr 6 do SIWZ) f) dokumentów potwierdzaj±cych, ¿e
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialno¶ci cywilnej w zakresie
prowadzonej dzia³al¬no¶ci zwi±zanej z przedmiotem zamówienia na sumê
gwarancyjn± okre¶lon± przez zamawiaj±cego. g) Informacji banku lub
spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej potwierdzaj±cej wysoko¶æ
posiadanych ¶rod¬ków finansowych lub zdolno¶æ kredytow± wykonawcy, w okresie
nie wcze¶niejszym ni¿ 1 miesi±c przed up³ywem terminu sk³adania ofert
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ O¦WIADCZEÑ LUB DOKUMENTÓW SK£ADANYCH PRZEZ WYKONAWCÊ W POSTÊPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNO¦CI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
W celu potwierdzenia zapewnienia zastosowania odpowiednich urz±dzeñ wymienionych w formularzu ofertowym, Wykonawca dostarczy Zamawiaj±cemu karty katalogowe lub odpowiednie certyfikaty dla konkretnych zaproponowanych modu³ów i inwerterów,
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiaj±cy ¿±da wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wykonawca jest zobowi±zany wnie¶æ wadium w wysoko¶ci 40 000,00 z³ (s³ownie:
czterdzie¶ci tysiêcy z³otych). Wadium mo¿e byæ wniesione w jednej lub kilku
nastêpuj±cych formach: a) pieni±dzu, b) porêczeniach bankowych lub porêczeniach
spó³dzielczej kasy oszczêdno¶ciowo-kredytowej, z tym, ¿e porêczenie kasy jest
zawsze porêczeniem pieniê¿nym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach
ubezpieczeniowych, e) porêczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w
art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiêbiorczo¶ci (Dz.U. z 2014 r., poz. 1146). Wadium
wnoszone w pieni±dzu nale¿y wp³aciæ przelewem na nastêpuj±cy rachunek bankowy
zamawiaj±cego: BS Piñczów O/Z³ota 81 8509 0002 2004 4000 0404 0007 Zaleca siê
do³±czenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzaj±cego dokonanie przelewu.
Za skuteczne wniesienie wadium w pieni±dzu, zamawiaj±cy uzna wadium, które
znajdzie siê na rachunku bankowym zamawiaj±cego przed up³ywem terminu sk³adania
ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub
ubezpieczeniowej, gwarancja musi byæ gwarancj± nieodwo³aln±, bezwarunkow± i
p³atn± na pierwsze pisemne ¿±danie zamawiaj±cego, sporz±dzon± zgodnie z
obowi±zuj±cymi przepisami i powinna zawieraæ nastêpuj±ce elementy: a) nazwê
daj±cego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiaj±cego), gwaranta
(banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielaj±cych gwarancji) oraz wskazanie
ich siedzib, b) kwotê gwarancji, c) termin wa¿no¶ci gwarancji w formule: „od
dnia - do dnia ……………..", d) zobowi±zanie gwaranta do zap³acenia kwoty
gwarancji na pierwsze ¿±danie zamawiaj±cego w sytuacjach okre¶lonych w art. 46
ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówieñ
publicznych. Zamawiaj±cy nie dopuszcza mo¿liwo¶ci umieszczenia w tre¶ci
gwarancji klauzuli dotycz±cej po¶rednictwa podmiotów trzecich . W przypadku
wnoszenia wadium w formie innej ni¿ pieniê¿na, zamawiaj±cy wymaga z³o¿enia wraz
z ofert± orygina³u dokumentu wadialnego (gwarancji lub porêczenia). Wadium musi
zabezpieczaæ ofertê przez ca³y okres zwi±zania ofert±, pocz±wszy od dnia, w
którym up³ywa termin sk³adania ofert.
IV.1.3) Przewiduje siê udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga siê z³o¿enia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
do³±czenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub do³±czenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga siê z³o¿enia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza siê z³o¿enie oferty wariantowej
Nie
Z³o¿enie oferty wariantowej dopuszcza siê tylko z jednoczesnym z³o¿eniem oferty
zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostan± zaproszeni do udzia³u
w postêpowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa bêdzie zawarta:
Czy przewiduje siê ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której bêd± zamieszczone dodatkowe informacje
dotycz±ce dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza siê z³o¿enie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje siê pobranie ze z³o¿onych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporz±dzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z og³oszeniem) Nie
Nale¿y podaæ adres strony internetowej, na której aukcja bêdzie
prowadzona:
Nale¿y wskazaæ elementy, których warto¶ci bêd± przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje siê ograniczenia co do przedstawionych warto¶ci, wynikaj±ce z
opisu przedmiotu zamówienia:
Nale¿y podaæ, które informacje zostan± udostêpnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki bêdzie termin ich udostêpnienia:
Informacje dotycz±ce przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postêpowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
bêd± warunki, na jakich wykonawcy bêd± mogli licytowaæ (minimalne wysoko¶ci
post±pieñ):
Informacje dotycz±ce wykorzystywanego sprzêtu elektronicznego, rozwi±zañ i
specyfikacji technicznych w zakresie po³±czeñ:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do
nastêpnego etapu:
Warunki zamkniêcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
CENA |
60,00 |
GWARANCJE |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy
Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z og³oszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z og³oszeniem
Minimalne wymagania, które musz± spe³niaæ wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrze¿enie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstêpnych bez przeprowadzenia negocjacji Nie
Przewidziany jest podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby
ofert: Nie
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbê etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagañ zamawiaj±cego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysoko¶ci nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwi±zania stanowi±ce podstawê do sk³adania
ofert, je¿eli zamawiaj±cy przewiduje nagrody:
Wstêpny harmonogram postêpowania:
Podzia³ dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwi±zañ:
Nale¿y podaæ informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiuj±ce minimalne wymagania, którym
musz± odpowiadaæ wszystkie oferty:
Podzia³ negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegaj±cych
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której bêdzie prowadzona licytacja
elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostêpny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotycz±ce rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urz±dzeñ informatycznych:
Sposób postêpowania w toku licytacji elektronicznej, w tym okre¶lenie minimalnych wysoko¶ci post±pieñ:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie z³o¿yli nowych post±pieñ, zostan± zakwalifikowani do
nastêpnego etapu:
Termin sk³adania wniosków o dopuszczenie do udzia³u w licytacji
elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamkniêcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostan± wprowadzone do tre¶ci zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotycz±ce zabezpieczenia nale¿ytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje siê istotne zmiany postanowieñ zawartej umowy w stosunku do
tre¶ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Nale¿y wskazaæ zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wszelkie zmiany umowy pod rygorem niewa¿no¶ci wymagaj± formy pisemnej. 2.
Strony dopuszczaj± mo¿liwo¶æ dokonania zmian postanowieñ umowy w stosunku do
tre¶ci oferty : 1) w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku od towarów i
us³ug; w takim przypadku ulegnie zmianie wynagrodzenie rycza³towe w kwocie
brutto, z uwzglêdnieniem obowi±zuj±cej stawki podatku VAT; 2) w przypadku
zmiany obowi±zuj±cych przepisów, je¿eli zgodnie z nimi konieczne bêdzie
dostosowanie tre¶ci umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga
zg³oszenia w formie pisemnej w ci±gu 14 dni od powziêcia informacji stanowi±cej
podstawê do wprowadzenia zmian. Zmiana ta mo¿e spowodowaæ wyd³u¿enie terminu wykonania
prac i nie spowoduje zmiany wynagrodzenia Wykonawcy. Inicjatorem tej zmiany
mo¿e byæ Zamawiaj±cy lub Wykonawca; 3) w przypadku zmiany: - wysoko¶ci
minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5
ustawy z dnia 10 pa¼dziernika 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracê (Dz.
U. z 2015 r. poz. 2008), - zasad podlegania ubezpieczeniom spo³ecznym lub
ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysoko¶ci stawki sk³adki na ubezpieczenia
spo³eczne lub zdrowotne. Je¿eli zmiany te bêd± mia³y wp³yw na koszty wykonania
zamówienia przez Wykonawcê. Zmiana wymaga zg³oszenia w formie pisemnej w ci±gu
7 dni od powziêcia informacji stanowi±cej podstawê do wprowadzenia zmian.
Zmiana ta nie wp³ynie na termin wykonania zamówienia, natomiast spowoduje zmianê
wynagrodzenia Wykonawcy. 3. W przypadkach okre¶lonych w § 11 ust. 2 i 3 umowy,
co do zmniejszenia zakresu robót i obni¿enia wynagrodzenia umownego o warto¶æ
robót zaniechanych; 4. Odno¶nie zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia
z przyczyn nie wynikaj±cych ze zw³oki Wykonawcy, w szczególno¶ci: a) w razie
zaistnienia zdarzeñ o charakterze dzia³ania si³y wy¿szej, przez któr± strony
rozumiej± klêski ¿ywio³owe, stan wyj±tkowy, dzia³ania terrorystyczne, strajk
powszechny, nowe akty prawne lub decyzje w³a¶ciwych w³adz, a tak¿e dzia³ania
lub zaniechania dzia³ania organów pañstwowych, samorz±dowych lub osób trzecich
uniemo¿liwiaj±cych terminow± realizacjê zamówienia, o okres nie przekraczaj±cy
czasu trwania przeszkody w wykonaniu zamówienia, b) w przypadku okre¶lonym w §
11 ust. 3 umowy o okres wykonania rozwi±zañ zamiennych. 5. Ponadto przewiduje
siê mo¿liwo¶æ dokonania istotnych zmian postanowieñ umowy w stosunku do tre¶ci
oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, a dotycz±cych w
szczególno¶ci zakresu rzeczowego robót, terminu ich wykonania, nale¿nego
wynagrodzenia umownego, sposobu wykonywania i odbioru robót, gdy s± one
nastêpstwem niemo¿liwej do przewidzenia: 1) konieczno¶ci zrealizowania robót
przy zastosowaniu innych rozwi±zañ technicznych, technologicznych lub
materia³owych ni¿ wynikaj±ce z dokumentacji technicznej, w sytuacji gdy
zastosowanie przewidzianych rozwi±zañ grozi³o niewykonaniem lub wadliwym
wykonaniem robót albo ze wzglêdu na zmiany przepisów prawa lub zmiany w
dokumentacji technicznej narzucone lub wprowadzone przez uprawnione organy
administracji publicznej, 2) przyjêtej w dokumentacji technicznej technologii
lub sposobu wykonania robót, gdy roboty nie mog± byæ realizowane, w
szczególno¶ci ze wzglêdu na nie zinwentaryzowane istniej±ce uzbrojenie
podziemne lub inne nieprzewidziane w dokumentacji technicznej projektowej
przeszkody, 3) wyst±pienia uzasadnionej konieczno¶ci zwiêkszenia bezpieczeñstwa
realizacji robót; 6. Zakres zmian postanowieñ umowy, wywo³anych przyczynami, o
których mowa w ust. 3, powinien byæ odpowiedni do wywo³uj±cej je przyczyny, pod
wzglêdem rzeczowym, czasowym i finansowym.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostêpniania informacji o charakterze poufnym (je¿eli
dotyczy):
¦rodki s³u¿±ce ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin sk³adania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udzia³u w
postêpowaniu:
Data: 2018-04-04, godzina: 10:30,
Skrócenie terminu sk³adania wniosków, ze wzglêdu na piln± potrzebê udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
og³oszeniem):
Nie
Wskazaæ powody:
Jêzyk lub jêzyki, w jakich mog± byæ sporz±dzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udzia³u w postêpowaniu
>
IV.6.3) Termin zwi±zania ofert±: do: okres w dniach: 30 (od
ostatecznego terminu sk³adania ofert)
IV.6.4) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania ¶rodków pochodz±cych z bud¿etu Unii Europejskiej oraz
niepodlegaj±cych zwrotowi ¶rodków z pomocy udzielonej przez pañstwa
cz³onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia³y byæ
przeznaczone na sfinansowanie ca³o¶ci lub czê¶ci zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje siê uniewa¿nienie postêpowania o udzielenie zamówienia,
je¿eli ¶rodki s³u¿±ce sfinansowaniu zamówieñ na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiaj±cy zamierza³ przeznaczyæ na sfinansowanie ca³o¶ci lub
czê¶ci zamówienia, nie zosta³y mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Za³±czone pliki |
SIWZ Fotowoltaika 2018 (siwz2018fotowoltaika2.doc - 1197.568 KB) | |
Data publikacji: 2018-03-20 13:21:08 Redaktor: Pawe³ Bochniak | |
Zal nr8 do SIWZ (zalnr8foto182.doc - 858.624 KB) | |
Data publikacji: 2018-03-20 13:22:11 Redaktor: Pawe³ Bochniak | |
Odpowiedzi na pytania 2018 (odpowiedzi_foto18.pdf - 110.24 KB) | |
Data publikacji: 2018-03-30 12:07:21 Redaktor: Pawe³ Bochniak | |
Opis: W zwi±zku z zapytaniem skierowanym do Zamawiaj±cego w postêpowaniu pn. „Budowa mikroinstalacji fotowoltaicznych w Gminie Z³ota — ETAP 11", dzia³aj±c na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówieñ publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164, z 2016 r. poz. 831, 996 oraz 1020) zwanej dalej ustaw± P.z.p. , udzielamy nastêpuj±cej odpowiedzi. | |
Informacja o otwarciu ofert 2018 (info_foto_042018.pdf - 30.436 KB) | |
Data publikacji: 2018-04-04 11:57:41 Redaktor: Pawe³ Bochniak |
Statystyki bie¿±cego przetargu | Wy¶wietleñ: 2039 |
Wprowadzi³ do systemu: Pawe³ Bochniak, data: 2018-03-20 12:57:18 Opublikowa³: Pawe³ Bochniak, data publikacji: 2018-03-20 13:22:26 |
Urz±d Gminy Z³ota |