Zamawiający:
Gmina Złota
Numer ID: 160
Data publikacji:
2012-05-14 13:57:19
Przedmiot: Zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego będących zarówno w jego bezpośrednim zarządzie jak i również zarządzanych przez jego jednostki organizacyjne do 31-12-2014 r.
Treść przetargu:
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Nr. GPI-III.2710/9/12
1. GMINA ZŁOTA
ZŁOTA 109
28-425 ZŁOTA
Tel. 041 3561601
Strona internetowa www. gminazlota.pl
2. Ogłasza przetarg nieograniczony o szacunkowej wartości zamówienia poniżej kwoty
określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust.8.
3. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać w siedzibie zamawiającego
t.j. Urząd Gminy Złota, Złota 109, pok. Nr 9 , 28-425 Złota tel 356-16-33 Fax 356-16-48,
oraz będzie dostępna na stronie internetowej Gminy Złota www. gminazlota.pl/bip
4. Przedmiotem zamówienia jest Zakup energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego
będących zarówno w jego bezpośrednim zarządzie jak i również zarządzanych przez
jego jednostki organizacyjne do 31-12-2014 r.
Całkowite szacunkowe zapotrzebowanie energii elektrycznej dla obiektów w okresie od 01.07.2012 r.
do 31.12.2014 r. wynosi:
· Taryfa Cxx: 1.126.375,00 kWh (w okresie od 01.07.2012r. do 31.12.2012r. – 225.275,00 kWh. W okresie od 01.01.2013r. do 31.12.2013r. – 450.550,00 kWh. W okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r. – 450.550,00 kWh.).
· Taryfa Gxx: 3.754,50 kWh (w okresie od 01.07.2012r. do 31.12.2012r. – 1.251,50 kWh. W okresie od 01.01.2013r. do 31.12.2013r. – 2.503,00 kWh. W okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r. – 2.503,00 kWh.).
09000000-3 – produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
09300000-2 – energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6. Termin wykonania przedmiotu zamówienia – do 31.12.2014 r.
7. Warunki udziału w postępowaniu:
7.1 W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada:
· aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki;
· zawartą obowiązującą umowę z lokalnym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego PGE Dystrybucja S.A., na podstawie której można prowadzić sprzedaż energii elektrycznej za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej tego OSD do wszystkich obiektów Zamawiającego wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ;
2) posiadają wiedzę i doświadczenie;
§ Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp.
3) dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
§ Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp.
4) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
§ Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca złoży oświadczenie
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Pzp.
7.2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy Pzp.
7.3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, każdy z warunków określonych w pkt. 1 winien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo wszyscy Wykonawcy wspólnie. Warunek określony w pkt. 7.2 winien spełniać każdy z Wykonawców samodzielnie.
§ Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń w sposób jednoznaczny musi wynikać, iż Wykonawca spełnia ww. warunki. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentów złożonych przez Wykonawcę na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający może wezwać Wykonawców w określonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień.
§ Zamawiający dokona oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów, wymienionych w dziale VI specyfikacji wg formuły „spełnia - nie spełnia”.
8. Zamawiający nie wymaga składania wadium
9. Kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej
Kryterium Cena (koszt) – waga 100%.
Kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej będzie najniższa cena. Oferta z najniższą ceną
spośród ofert nieodrzuconych otrzyma 100 punktów. Pozostałe proporcjonalnie mniej,
według formuły:
C=(Cmin / Coferta) * 100 pkt.,
Cmin oznacza najniższą cenę zaoferowaną w postępowaniu,
Coferta cena badanej oferty.
Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, w oparciu o kryterium oceny ofert opisane w SIWZ.
10. Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu oznakowanym
następująco „Oferta na dostawę energii elektrycznej”
„Nie otwierać przed 23-05-2012 r. godz. 13:30”
w siedzibie zamawiającego Urząd Gminy Złota, Złota 109 , 28-425 Złota, pok. Nr 8
– sekretariat do dnia 23-05-2012 roku do godz. 1300 opatrzonym nazwą i dokładnym
adresem oferenta.
11. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia składania ofert.
12. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej
13. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
14. Zamawiający nie przewiduje wybory najkorzystniejszej oferty poprzez zastosowanie
aukcji elektronicznej.
15. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
Ogłoszenie zostało opublikowane w BZP w dniu 14-05-2012 r. Nr ogłoszenia 153432-2012
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Znak GPI-III-2710/9/12 Złota dnia 2012-05-18
PYTANIA DO SIWZ
Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na Zakup energii elektrycznej:
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia - Prawo Zamówień Publicznych
Zamawiający wyjaśnia:
Pytanie 1. W załącznikach do SIWZ nr 6.1 - 6.2 projekty umów w § 5. Z uwagi na możliwość zminy przepisów przez ustawodawcę w czasie obowiązywania Wykonawca zwraca się z prośbą o dodanie kolejnego ust 4 o następującej treści: W przypadku zmiany ustawy oraz przepisów wykonawczych, wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatami dotyczącymi efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej, o których mowa w § 5 ust. 1 mogą ulec zmianie w odniesieniu do kosztów wynikających z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie”.
Ad. 1. Zamawiający informuje, iż dopuszcza możliwość zmiany ceny jednostkowej w dwóch przypadkach:
a) zmiany podatku akcyzowego na energię elektryczną
b) zmiany podatku VAT na energię elektryczną.
W związku z tym nie widzimy podstaw do dokonania zmiany w treści umowy.
Pytanie 2 W załącznikach do SIWZ Nr 6.1 – 6.2 – projekty umów w § 9 ust 1 widnieje zapis:
„Strony ustalają, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastąpi od dnia …….. r. jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas zamawiający kupował energię elektryczna oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u OSD.” Z uwagi na konieczność zawarcia umów o świadczenie usług dystrybucji energii z właściwym OSD Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapis: „Strony ustalaja, że rozpoczęcie sprzedaży energii elektrycznej nastapi od dnia …. r.jednak nie wcześniej niż po spełnieniu wszystkich warunków przyłączenia do sieci OSD, oraz nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania obowiązujących umów oraz wejścia w zycie umów o świadczenie usług dystrybucji oraz po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i ewentualnym dostosowaniu układów pomiarowo-rozliczeniowych do wybranej grupy taryfowej.”
Ad. 2. Zamawiający nie widzi podstaw do dokonania zmian zapisów umowy w §9 ust. 1 załączników nr 6.1 – 6.2. Zapis pozostaje bez zmian.
Pytanie 3. W załącznikach do SIWZ Nr 6.1 – 6.2 – projekty umów w § 11 ust. 5 widnieje zapis: „Wszelkie zmiany umowy, z zastrzeżeniem postanowień § 5 ust 3 Umowy, wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.” Wykonawca zwraca się z prośba o następującą modyfikację : „Wszelkie zmiany do Umowy, z zastrzeżeniem postanowień § 5 ust 3-4 Umowy, wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.”
Ad. 3. Nawiązując do odpowiedzi nr 1 Zamawiający nie widzi podstaw do dokonania zmian zapisów umowy w §11 ust. 5 w załączniku do SIWZ. Zapis pozostaje bez zmian.
Pytanie 4. Czy Zamawiający posiada aktualnie umowy kompleksowe czy rozdzielone umowy na umowę sprzedaży energii elektrycznej i umowę na świadczenie usług dystrybucji?. Czy obecnie zawarte umowy przez Zamawiającego są zawarte na czas określony czy na czas nieokreślony, proszę podać okres ich wypowiedzenia.
Ad. 4. Zamawiający informuje, iż obecnie obowiązującymi umowami są umowy kompleksowe. W wyniku przedmiotowego postępowania przetargowego zostaną zawarte przez Zamawiającego dwie odrębne umowy, tj. umowa sprzedaży energii elektrycznej i odrębna umowa na usługę dystrybucji energii elektrycznej. Obowiązujące umowy zawarte są na czas nieokreślony, okresy wypowiedzenia umów standardowo wynoszą od 30 do 90 dni.
Pytanie 5. Czy procedura zmiany sprzedawcy będzie przeprowadzana po raz pierwszy?.
Ad. 5. Zamawiający informuje, iż procedura zmiany sprzedawcy będzie odbywała się po raz pierwszy.
Załączone pliki |
siwz_oswietlenie.pdf (siwz_oswietlenie.pdf - 123.421 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:29:10 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_1_dosiwz_oswietlenie.pdf (zalacznik_1_dosiwz_oswietlenie.pdf - 134.393 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:29:30 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_6_2_2doSIWZ_pelnomocnictwo_oswietlenie.pdf (zalacznik_6_2_2doSIWZ_pelnomocnictwo_oswietlenie.pdf - 71.91 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:30:22 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr2do_siwz_formularz_ofertowy_oswietlenie.pdf (zalacznik_nr2do_siwz_formularz_ofertowy_oswietlenie.pdf - 60.6 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:30:49 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr3do_siwz_formularz_cenowy_oswietlenie.pdf (zalacznik_nr3do_siwz_formularz_cenowy_oswietlenie.pdf - 37.312 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:31:08 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr4_dosiwz_oswiadczenie_oswietlenie.pdf (zalacznik_nr4_dosiwz_oswiadczenie_oswietlenie.pdf - 44.102 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:31:33 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr5dosiwz_oswiadczenie_oniepowierzeniuzamowieniapodwykonawcom_oswietlenie.pdf (zalacznik_nr5dosiwz_oswiadczenie_oniepowierzeniuzamowieniapodwykonawcom_oswietlenie.pdf - 32.446 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:31:52 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr6_1_1dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie.pdf (zalacznik_nr6_1_1dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie.pdf - 101.234 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:32:11 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr6_1_2dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie_pelnomocnictwo.pdf (zalacznik_nr6_1_2dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie_pelnomocnictwo.pdf - 125.793 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:32:31 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr6_1dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie_taryfa_cxx.pdf (zalacznik_nr6_1dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie_taryfa_cxx.pdf - 85.005 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:32:52 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr6_2_1dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie.pdf (zalacznik_nr6_2_1dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie.pdf - 39.072 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:33:18 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr6_2dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie_taryfa_gxx.pdf (zalacznik_nr6_2dosiwz_projekt_umowy_oswietlenie_taryfa_gxx.pdf - 84.999 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:33:40 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalacznik_nr8doSIWZ_oswiadczenieposiadaniaaktualnejumowy_oswietlenie.pdf (zalacznik_nr8doSIWZ_oswiadczenieposiadaniaaktualnejumowy_oswietlenie.pdf - 34.221 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:33:58 Redaktor: Paweł Bochniak | |
zalaczniknr7doSIWZ_owiadczenieobrakupodstaw_oswietlenie.pdf (zalaczniknr7doSIWZ_owiadczenieobrakupodstaw_oswietlenie.pdf - 37.558 KB) | |
Data publikacji: 2012-05-14 14:34:17 Redaktor: Paweł Bochniak |
Opublikował: Paweł Bochniak, data publikacji: 2012-05-14 14:34:44
Rejestr zmian bieżącej strony
Archiwalne wersje przetargu